ملحوظة

كل الأغنيات الموجودة فى هذه المدونة خاصة وحصرية للمدونة، حيث تم 
تسجيلها ومعالجة صوتها وتنقيتها إلكترونياً ورفعها بواسطة فريق عمل المدونة.

البحث

الاثنين، 9 يوليو 2012

طير يا حمام - عفاف راضى

طير يا حمام الدوح - عفاف راضى
كلمات: سيد حجاب | الحان: محمد الموجى


Mp3 Format - CD Quality - 7.47 MB









طير يا حمام الدوح وروح لروح الروح
طير يا حمام الدوح وروح لروح الروح
أجرى لأحبابى وأوصفلهم بابى
ده أنا لسة فى شبابى بس الفؤاد مجروح
طير يا حمام الدوح وروح لروح الروح
طير يا حمام الحمى واقطف نجوم السما
واقطف نجوم الليل ومعاهم القمرة
هدية من السمرا لأبو العيون سمرا
يا نسمة يا متنسمة انا مش حزينة إنما
روحى لهم بتروح طير يا حمام الدوح
طير يا حمام الدوح وروح لروح الروح
روح يا نسيم الصبى إجرى لحبيب الصبا
واقطفله ياسمينة من البستان
هدية من العطشان للعطشان
يا نسمة صابية طيبة خلينى منه قريبة
أروح لروح الروح طير يا حمام الدوح
طير يا حمام الدوح وروح لروح الروح
انا مش انا والغنا مفيهش ولا ريحة الهنا
انا هنا وحبيبى عنى بعيد
انا وحيدة وهو زيى وحيد
يا الشوق يجيبه هنا يا الشوق ياخدنى انا
اروح لروح الروح طير يا حمام الدوح
 
- 1974 -

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ضع تعليق وشاركنا بآرائك