ملحوظة

كل الأغنيات الموجودة فى هذه المدونة خاصة وحصرية للمدونة، حيث تم 
تسجيلها ومعالجة صوتها وتنقيتها إلكترونياً ورفعها بواسطة فريق عمل المدونة.

البحث

الأحد، 23 يناير 2022

حاجة غريبة - عبد الحليم حافظ وشادية

حاجة غريبة - عبد الحليم حافظ وشادية
كلمات: حسين السيد | ألحان: منير مراد


Mp3 Format - High Quality - 6.78 MB


















حليم:

حاجة غريبة حاجة غريبة

الدنيا لها طعم جديد

حاجة غريبة حاجة غريبة

أنا حاسس ان ده يوم عيد

شادية:

وأنا حاسة الدنيا هربانة

ويانا فى ليل كله سعادة

ليها فرحة حلوة فى عنيّه

و حلاوتها سكرها زيادة

انتَ عارف ليه؟

حليم:

قولي لي انت ليه!

شادية:

علشان احنا مع بعضينا

و لأول مرة لوحدينا

و لاحدش بيبص علينا

غير فرحة قلبنا و عنينا

حليم:

حاجة غريبة حاجة غريبة

الليل ده كله كان امبارح

بيزيدني حرمان و أسية

اتغير ليه...اتغير ليه؟

حتى سواده ضي حنيّن فى عنيّه

شادية:

والنجمة دي أنا عارفاها

و تملي بأرقص وياها

بس الليل بتلمع أكتر و أنا سامعاها

اهي بتشاور بتشاور

اهي بتقرب بتقرب

أنا دلوقتي ماشية معاها

حاجة غريبة حاجة غريبة

انتَ كمان انا شايفاك ماشي و ياها

حليم:

انتِ عارفة ليه؟

شادية:

قول لي انتَ ليه!

حليم:

علشان احنا مع بعضينا

و لأول مرة لوحدينا

و لاحدش بيبص علينا

غير فرحة قلبنا و عنينا

حاجة غريبة

شادية:

حاجة غريبة حاجة غريبة

سامع؟ بتغني...انت سامعها؟

حليم:

أيوه سامعها...بتغني مع فرحة حبي

شادية:

والموجة اللى هناك دي بترقص؟

حليم:

أيوه شايفها

شادية:

دي بترقص على دقة قلبي

انتَ شايف؟ انت سامع؟ انت حااااااااااسس؟

حليم:

احساس غريب قبل النهار ده ما جربتوش

شادية:

و شعور جميل عمري فى حياتي ما عرفتوش

ايه اللى جرى لنا احنا بنحلم و لا بنحلم؟!

كلمني و قول!

حليم:

لو كان ده حلم يا ريته يطول

علشان نفضل نحلم كده علطول

شادية:

والدنيا تفضل هربانة

ويانا فى ليل كله سعادة

ليها فرحة حلوة فى عنيّه

و حلاوتها سكرها زيادة

شادية:

انتَ عارف ليه؟

حليم:

أيوه عارف ليه!

شادية و حليم بصوت واحد:

علشان احنا مع بعضينا

و لأول مرة لوحدينا

و لاحدش بيبص علينا

غير فرحة قلبنا و عنينا

حاجة غريبة!


- من أغانى فيلم معبودة الجماهير 1967 -

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ضع تعليق وشاركنا بآرائك