ملحوظة

كل الأغنيات الموجودة فى هذه المدونة خاصة وحصرية للمدونة، حيث تم 
تسجيلها ومعالجة صوتها وتنقيتها إلكترونياً ورفعها بواسطة فريق عمل المدونة.

البحث

السبت، 13 يوليو 2024

ان جيت للحق - نور الهدى

ان جيت للحق - نور الهدى
كلمات: مأمون الشناوى | الحان: فريد الاطرش


Mp3 Format - Normal Quality - 3 MB


إن جيت للحق أنا زعلانة
واخدة على خاطري وغضبانة
ده أنا قلب وروح ده أنا إنسانة
زعلانة زعلانة زعلانة
ياللي افتكرتك قلب حنون
إرحم فؤادي اللي انكوى
ده كل شيء في الدُنيا يهون
الا فراق أهل الهوى
ليه بتغلبني وازاي حتسيبني
للناس والدنيا الخوانة؟
رماني الحب في بحره وقلت يا مين يعديني
لقيتك انت على بره وكان أملي تنجيني
وأنا مش على بالك ولا جيت في خيالك
بقى بعد ده كله فرحانة؟!
املي انطفى وانا ظني فيك شمعة لحياتي منورة
والمر دقت من إيديك وانا كنت فاكراك سكرة
ما رحمتش حالي بددت آمالي
ولقيتني وحيدة وحيرانة

 - اغانى فيلم "عايزة اتجوز" عام 1952 -

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ضع تعليق وشاركنا بآرائك