ملحوظة

كل الأغنيات الموجودة فى هذه المدونة خاصة وحصرية للمدونة، حيث تم 
تسجيلها ومعالجة صوتها وتنقيتها إلكترونياً ورفعها بواسطة فريق عمل المدونة.

البحث

الاثنين، 19 مارس 2012

رغم البعد عنك / وحشتينى يا مصر - عفاف راضى

رغم البعد عنك / وحشتينى يا مصر - عفاف راضى
 كلمات والحان: بليغ حمدى | توزيع موسيقى: ميشيل المصرى


Mp3 Format - CD Quality - 4.16 MB

رغم البعد عنك
عمرى ما إنسى إنك
 أمى وإنى بنتك
وكلى حتة منك
أنا زهرة من ولادك أنا منك من ترابك
أنا شوق تايه فى الغربة بيغنى فى إنتصارك
غنوة فيها بقولك وحشتينى يا مصر
رغم البعد عنك لو قالى حد إسمك
لو جابلى حد سيرتك بتملى عينيا صورتك
أحضن برموشى ترابك وأنسى فى الحلم غيابك
أنا شوق تايه فى الغربة بيغنى فى إنتصارك
غنوة فيها بقولك وحشتينى يا مصر
رغم البعد عنك شايلة والله همك
عمرى شموع تقيدلك وبروح روحى أضمك
أنا شوق سهران ليلاتى ملهاش معنى حياتى
ولا طعم فى ليل الغربة ولا صوت غير صوت آهاتى
لما أسمعها بتقولك وحشتينى يا مصر

- 1988 -

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ضع تعليق وشاركنا بآرائك