ملحوظة

كل الأغنيات الموجودة فى هذه المدونة خاصة وحصرية للمدونة، حيث تم 
تسجيلها ومعالجة صوتها وتنقيتها إلكترونياً ورفعها بواسطة فريق عمل المدونة.

البحث

الاثنين، 14 مايو 2012

بيسألونى بيحلفونى - فايزة أحمد

بيسالونى بيحلفونى - فايزة احمد
كلمات: حسين السيد | الحان: فريد الاطرش


Mp3 Format - High Quality - 6.68 MB

يسألوني يحلفوني ... أنا عمري كام سنة

قلت عمري إللي أنا عشته هوا ده عمر الهنا

اتقابلنا مرتين

قلنا فيهم كلمتين

هما دول إللي افتكرهم من حياتي أنا

مرتين العمر كله كان حاضرهم شفنا فيهم دنيا كانت زي جنة

جنة سايعة اتنين مافيش تالت مابينهم رحنا نسأل قالوا دي اتعملت عَشنا

وعرفوا الناس سكتنا هجرناها

وزحمونا في فرحتنا نسيناها

وبعدها غبنا .. والبخت حاربنا

وتروح الأيام .. وتيجي الأيام

ويسألوني .. انا عمري كام

مرتين قابلته فيهم لسه عايشة بعهدهم

ابتدا عمري معاهم وانتهى من عندهم

كانوا هما العمر كلو بخطوتين

كانوا هما الفرح كلو بضحكتين

وبعدها غبنا .. والبخت حاربنا

وتروح الأيام .. وتيجي الأيام

ويسألوني .. أنا عمري كام


- 1962 -

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ضع تعليق وشاركنا بآرائك