ملحوظة

كل الأغنيات الموجودة فى هذه المدونة خاصة وحصرية للمدونة، حيث تم 
تسجيلها ومعالجة صوتها وتنقيتها إلكترونياً ورفعها بواسطة فريق عمل المدونة.

البحث

الأربعاء، 25 أبريل 2012

يا واد يا تقيل - سعاد حسنى

يا واد يا تقيل - سعاد حسنى
كلمات: صلاح جاهين | ألحان: كمال الطويل


Mp3 Format - CD Quality - 6.90 MB










 يا يا يا واد يا تقيل
يا يا يا مشيبنى
يااااااااااااه دنا بالى طويل
وانت انت عاجبنى
بس يا النى بلاش تتعبنى
عشان عمرك ما هتغلبنى
يا يا يا يا يا يا واد يا تقيل
قلبي يقولي يانى يانى يانى يانى يانى
ودا قلبه ولا يعانى ولا يعانى ولا يعانى
عنده برود اعصاب اسماله
ولا جراح بريطانى
ويبص ازاى
كده كده هو
ويمشي ازاى
كده كده هو
والضحكه ازاى
كدهو
ويقف ويقول انا اهو
تمثال رمسيس التانى
يا يا يا يا يا واد يا تقيل
انا من حبه بقاسي
ودا كده هادى وهادى وراسي
ماتقولشي امين شرطه اسماله
ولا دبلوماسي
وايديه ازاى
اهو كده كدهو
ودقنه ازاى
اهو كده كدهو
وحواجبة ازاى
كدهو
ويقف ويقول انا اهو انا اهو
والكون مش اد مقاسي
يا يا يا يا يا واد يا تقيل
اكلمة بحرارة
يرد بالقطارة
اكلمة بحرارة
يرد بالقطارة
الرجل الغامض بسلامته
متخفي بنضارة
ويحي ازاى
كده كده هو
وينادى ازاى
كده كده هو
ويعادى ازاى
كدهو
ويقف ويقول انا اهو انا اهو
اطول واحد فى الحارة
يا يا يا يا يا واد يا تقيل
يا يا يا واد يا تقيل
يا يا يا مشيبنى
يااااااااااااه دنا بالى طويل
وانت انت عاجبنى


- من أغاني فيلم خلي بالك من زوزو 1973 -

هناك تعليق واحد:

  1. شاهدت هذه الصور في مدونة يزيد. نت سابقا ، اسطوانات قديمة ليست للبيع .

    ردحذف

ضع تعليق وشاركنا بآرائك